1. Czym różni się oprogramowanie CADXPERT i LANDXPERT?
2. Czy program jest w polskiej wersji językowej?
3. Czy w przypadku landXpert który zawiera w sobie technologię Autodesk MAP należy instalować bieżące poprawki/service pack do AutoCAD autoryzowane przez Autodesk?
4. Czy można wykupić umowę serwisową po zakupie oprogramowania DATAflor - na przykład po 6 miesiącach od daty zakupu?
5. Jakie korzyści wynikają z wykupienia umowy serwisowej do oprogramowania CADXPERT lub LANDXPERT?
6. Czy można wykupić umowę serwisową na miesiąc lub np. pół roku?
7.Czy istnieje możliwość aktualizacji kupionego wcześniej oprogramowania DATAflor do najnowszej wersji?
8.Czy upgrade o jedną wersje kosztuje tyle samo co o dwie lub więcej wersji?
9. Na jakie wsparcie może liczyć użytkownik zakupionego oprogramowania DATAflor, który nie ma wykupionej umowy serwisowej?
10. Jakie wersje SketchUp i Photoshop są obsługiwane przez LANDXPERT?
11. Czy SketchUp jest oprogramowaniem darmowym?
12. Jaki sprzęt i oprogramowanie wymagane są do instalacji LANDXPERT?
13. Czy istnieje możliwość zainstalowania nakładki CADXPERT jako rozszerzenie dowolnego programu CAD np. ZWCAD?
14. Jaka wersja AutoCAD jest wymagana do instalacji CADXPERT?
15. Czy do instalacji programu landXpert potrzebny jest AutoCAD?
16. Czy DATAflor CADXPERT działa na AutoCAD LT?
17. Jaka jest różnica pomiędzy licencją sieciową i stanowiskową w przypadku oprogramowania DATAflor CAD - CADXPERT
i landXpert?
18. Czy mogę wykonać kopię oprogramowania i użytkować ją na innym komputerze w domu?
19. Posiadam program firmy DATAflor. Czy mogę sprzedać lub przenieść prawo własności do mojej licencji?
20. Czy oprogramowanie CAD DATAflor działana na MAC OS?
21. W jaki sposób uzyskać wersje próbną oprogramowania DATAflor?
22. Czy można nabyć oddzielnie nakładkę do AutoCAD tylko do modelowania terenu?
23. Jakie są możliwości zakupu programu na raty?
24. Czy jako klient który zakupił oprogramowanie DATAflor mam prawo używać logo DATAflor na materiałach swojej firmy?
25. W jakim formacie zapisywane są pliki wynikowe LANDXPERT?
26. Czy są jakieś niezgodności w formacie plików LANDXPERT a AutoCAD w wersji 2009 lub wcześniejszej? Czy wersje LANDXPERT są zgodne między sobą?
1. Czym różni się oprogramowanie CADXPERT i LANDXPERT?
CADXPERT jest aplikacją (nakładką) dedykowaną dla systemów AutoCAD.
LANDXPERT jest w pełni funkcjonalnym systemem z wbudowaną technologią AutoCAD MAP 3D - nie wymaga AutoCADa.
2. Czy program jest w polskiej wersji językowej?
Tak. Oferowane na polskim rynku programy DATAflor są spolonizowane. Trwają jeszcze prace nad tłumaczeniami pomocy systemowej.
3. Czy w przypadku landXpert który zawiera w sobie technologię Autodesk MAP należy instalować bieżące poprawki/service pack do AutoCAD autoryzowane przez Autodesk?
Oprogramowanie LANDXPERT wspiera producent - DATAflor. Instalowanie poprawek zalecanych przez Autodesk może spowodować awarie systemu landXpert lub zakłócenia w jego działaniu. Jedyne zalecane poprawki i aktualizacje publikowane są na stronach DATAflor w sekcji POMOC.
Zalecenie to nie dotyczy instalacji w których używany jest AutoCAD razem z aplikacją CADXPERT.
4. Czy można wykupić umowę serwisową po zakupie oprogramowania DATAflor - na przykład po 6 miesiącach od daty zakupu?
Tak oczywiście. Jednak należy pamiętać że abonament będzie naliczony od daty zakupu oprogramowania niezależnie od tego czy miał on miejsce miesiąc czy rok wcześniej. Dodatkowym ograniczeniem jest również wersja bieżąca oprogramowania. Nie można wykupić umowy serwisowej np. do wersji 12 podczas gdy bieżąca wersja jest 13-sta. Należy najpierw wykonać upgrade z wersji 12 do 13. Wykupienie umowy należy więc najlepiej zaplanować równolegle lub niedługo po zakupie, w przeciwnym wypadku może się to okazać mało opłacalne.
5. Jakie korzyści wynikają z wykupienia umowy serwisowej do oprogramowania CADXPERT lub LANDXPERT?
Dzięki umowie serwisowej użytkownik zyskuje :
- darmowe aktualizacje programu do najnowszej dostępnej wersji podczas trwania abonamentu - czyli przez 12 m-cy,
- możliwość kontaktu serwisowego w razie problemów technicznych lub z obsługą programu – faks, telefon, e-mail
- wsparcie zespołu pomocy technicznej za pośrednictwem połączenia internetowego na żywo
- zniżki na oferowane szkolenia DATAflor w wysokości 20%
- dostęp on-line do stale aktualizowanych bibliotek DATAflor
6. Czy można wykupić umowę serwisową na miesiąc lub np. pół roku?
Niestety nie. Umowa serwisowa jest sprzedawana w abonamencie rocznym.
7. Czy istnieje możliwość aktualizacji kupionego wcześniej oprogramowania DATAflor do najnowszej wersji?
Taką możliwość posiadają wszyscy użytkownicy którzy wykupili umowę serwisową.
Użytkownicy którzy nie posiadają wykupionej umowy mogą również dokonać aktualizacji poprzez upgrade. Wiąże się to z opłatą stanowiącą część pełnej opłaty za licencje w ramach przejścia o jedną wersje w górę.
8. Czy upgrade o jedną wersje kosztuje tyle samo co o dwie lub więcej wersji?
Opłatę za upgrade wnosi się oddzielnie dla przejścia o każdą wersję w górę. Przejście np. o dwie wersje w górę skutkuje dokonaniem podwójnej opłaty za upgrade.
9. Na jakie wsparcie może liczyć użytkownik zakupionego oprogramowania DATAflor, który nie ma wykupionej umowy serwisowej?
Pomoc techniczna DATAflor w takim przypadku rozwiązuje problemy i obsługuje zgłoszenia dotyczące błędów w działaniu oprogramowania.
10. Jakie wersje SketchUp i Photoshop są obsługiwane przez LANDXPERT i CADXPERT?
Google SketchUp ver. 7
Google SketchUp ver. 8 (landXpert 11 po instalacji Service Pack 3)
Adobe:
- CS3 ver. 10 – 32-bit
- CS4 ver. 11 – 32/64-bit
- CS5 ver. 12 – 32/64-bit (landXpert 11 po instalacji Service Pack 3)
- Photoshop Elements 7
- Photoshop Elements 8
- Photoshop Elements 9 (landXpert 11 po instalacji Service Pack 3)
- Photoshop Elements 10 (landXpert 12 po modyfikacjach zgodnie z instrukcją)
11. Czy SketchUp jest oprogramowaniem darmowym?
SketchUp podobnie jak Photoshop jest oprogramowaniem z którym programy CAD DATAflor mogą się integrować. Z danych licencyjnych producenta wersja darmowa jest przeznaczona przede wszystkim do nauki i zabawy, a jej licencja wyklucza możliwość użytku komercyjnego. Dla profesjonalistów przygotowana jest płatna wersja SketchUp Pro. Daje ona możliwość eksportu do większej liczby formatów. Licencja na wersję profesjonalną daje też dostęp do forum i pomocy technicznej, umożliwia też komercyjne wykorzystanie tworzonych projektów.
12. Jaki sprzęt i oprogramowanie wymagane są do instalacji LANDXPERT?
Wymagania zalecane dla LANDXPERT:
Przy wyborze systemu operacyjnego pomiędzy Windows 32 a 64-bit należy kierować się wskazaniem na system 64-bitowy. Zwłaszcza w rozległych i skomplikowanych obliczeniach grafiki zauważalne są korzyści ze zwiększonej wydajności systemu.
Dla wersji 32-bitowej:
- System operacyjny 32-bit : Windows 7/8/10 ( brak obsługi Widnows Vista ) w każdym przypadku wymagane zainstalowanie najnowszego dodatku Service Pack dla systemów operacyjnych. Polecane systemy Windows w wersjach Business lub Ultimate. W Windows 8, zalecana wersja PRO. Windows 8 RT nie jest obsługiwana.
- Procesor: Intel Core 2 Duo , z co najmniej 3,0 GHz z technologią SSE2
- 4 GB pamięci RAM
- Microsoft ® Internet Explorer ® 7.0 lub nowsza
- Wersja instalacyjna pobrana lub na pendrive
Dla wersji 64-bitowej:
- System operacyjny 64-bit : Windows 7/8/10 ( brak obsługi Windows XP i Vista ), w każdym przypadku wymagane zainstalowanie najnowszego dodatku Service Pack dla systemów operacyjnych. Polecame wersje systemów Windows Business lub Ultimate. W Windows 8, zalecana wersja PRO. Windows 8 RT nie jest obsługiwana.
- Procesor: Intel Core 2 Duo , z co najmniej 3,0 GHz z technologią SSE2
- 8 GB pamięci RAM (zalecane 16 GB)
- 50 GB wolnego miejsca na dysku twardym do zainstalowania programu
- Karta graficzna o rozdzielczości 1280 x 1024 z obsługą True Color z co najmniej 128 MB pamięci, Pixel Shader 3.0 lub nowszy, karta graficzna z obsługą Microsoft® Direct3D®
- Przeglądarka Internet Explorer w wersji 7.0 lub nowsza
- Wersja instalacyjna pobrana lub na pendrive
Karta graficzna:
Zalecamy stosowanie profesjonalnej karty graficznej CAD . Zastosowanie na pokładzie (np. kart graficznych Intel lub ATI ) nie jest zalecane i może powodować problemy z wydajnością.
W celu weryfikacji zgodności sprzętu polecamy sprawdzenie listy kompatybilności na stronach Autodesk
Ogólne :
- Wymagane są uprawnienia administratora do instalacji
- Dostęp do Internetu (kontakt e-mail z DATAflor Hotline / stosowania DATAflor usługi online / dostęp do bibliotek on-line)
- Instalacja odbywa się na dysku C:\. W tym celu wymagane jestwolne miejsce na dysku około 5 GB.
- Tymczasowy plik wymiany systemu operacyjnego o 1,50 GB
- Co najmniej 9 GB wolnego miejsca na dysku twardym
- Zalecany sprzęt i odpowiednie oprogramowanie do tworzenia kopii zapasowych danych
- Zalecane: Program Pack do kompresji danych ( np. WinZip )
- Zalecane: skaner A4 (dla zdjęć i planów skanowania )
- Zalecany program antywirusowy
Interfejs Google Earth:
Do komercyjnego wykorzystania danych z Google Earth niezbędna jest wersja Google Earth Pro. Darmowa wersja Google Earth jest przeznaczony wyłącznie do prywatnego, niekomercyjnego użytku lub do użytku podczas szkolenia.
SketchUp interfejs :
Do komercyjnego wykorzystania SktechUp musi być używanyw wersji Pro. Darmowa wersja programu SketchUp jest tylko do prywatnego, niekomercyjnego użytku lub do użytku podczas szkolenia.
Uwaga: systemy Home Windows nie są zalecane do profesjonalnego użytku, w szczególności przy współpracy z wersją sieciową LANDXPERT
13. Czy istnieje możliwość zainstalowania aplikacji CADXPERT jako rozszerzenie dowolnego programu CAD np. ZWCAD?
Niestety aplikacje CAD DATAflor CADXPERT, (Model terenu, Nawadnianie) współpracują tylko z pełnymi wersjami Autodesk AutoCAD.
14. Jaka wersja AutoCAD jest wymagana do instalacji CADXPERT?
Dla CADXPERT wymagany jest pełny AutoCAD lub AutoCAD MAP 2012 lub wyższy.
15. Czy do instalacji programu LANDXPERT potrzebny jest AutoCAD?
LANDXPERT posiada wbudowany silnik AutoCAD MAP w wersji 2014, nie potrzebuje AutoCAD'a i jest z nim w pełni kompatybilny.
16. Czy DATAflor CADXPERT działa na AutoCAD LT?
CADXPERT jak i inne aplikacje CAD z oferty DATAflor współpracuje tylko z pełnymi wersjami Autodesk AutoCAD. Zalecany jest AutoCAD Map lub Civil. AutoCAD LT ze względu na ograniczenie funkcjonalności (wersja LITE) nie umożliwia instalowania rozszerzeń ani aplikacji.
17. Jaka jest różnica pomiędzy licencją sieciową i stanowiskową w przypadku oprogramowania DATAflor CAD - CADXPERT i LANDXPERT?
Licencja stanowiskowa umożliwia korzystanie z programu na jednym komputerze z możliwością "wypożyczenia" jej na komputer przenośny.
Licencja sieciowa jest licencją pływającą. W modelu licencjonowania sieciowego zwykle liczba licencji jest mniejsza od liczby stanowisk, na których zainstalowano oprogramowanie. Model ten zakłada instalację oprogramowania DATAflor CAD na wszystkich stanowiskach, na których może być konieczne użycie narzędzi DATAflor CAD oraz centralnego serwera licencji (Menedżer Licencji), który na bieżąco przydziela licencję z puli dostępnych licencji. Każde uruchomienie pociągnie za sobą zabranie 1 licencji z puli. Użytkownicy mogą uruchamiać program DATAflor CAD tylko wtedy, gdy jest wolna licencja.
Wersja sieciowa wymaga istnienia sieci komputerowej, do której podłączone będą stanowiska i serwer licencji.
Przykład: Przy zakupie 10 licencji sieciowych użytkownik ma prawo zainstalować oprogramowanie na większej ilości stanowisk np.: 15. Serwer licencji rozdziela oprogramowanie wg pierwszeństwa, tj. pierwsze 10 osób będzie mogło korzystać z oprogramowania, zaś 11-tej pokaże się komunikat o braku dostępnych licencji.
Licencjonowanie sieciowe to duża elastyczność w dostępie do oprogramowania DATAflor CAD. Sprawdza się szczególnie dobrze w firmach, w których użytkownicy nie mają potrzeby ciągłego dostępu do licencji systemu DATAflor CAD.
Główne cechy licencji sieciowej:
- obsługa i serwisowanie stanowisk DATAflor CAD licencjonowanych sieciowo jest łatwiejsze i pozwala na szybsze zastąpienie uszkodzonego stanowiska nowym stanowiskiem.,
- licencjonowanie sieciowe pozwala na wypożyczenie, na określony czas (maks. 6 miesięcy), licencji z serwera licencji na pojedynczy komputer odłączony od sieci, np. komputer przenośny,
- licencjonowanie sieciowe pozwala także na dostęp do licencji w różnych lokalizacjach, łącznie z wykorzystaniem stref czasowych,
- licencje sieciowe są droższe od jednostanowiskowych, jednakże tutaj wykupywana jest taka ilość licencji jaka potrzebna jest do jednoczesnej pracy użytkowników.
18. Czy mogę wykonać kopię oprogramowania i użytkować ją na innym komputerze w domu?
Tak, pod pewnymi warunkami.
Użytkownicy oprogramowania DATAflor w wersji sieciowej i stanowiskowej mogą instalować i użytkować JEDNĄ dodatkową kopię oprogramowania na drugim komputerze znajdującym się poza zwykłym miejscem pracy, dla każdej dozwolonej liczby kopii oprogramowania, pod warunkiem, że:
- omawiany drugi komputer jest własnością użytkownika (licencjobiorcy) lub jest przez niego wzięty w leasing (a nie innej osoby, jak np. pracownika użytkownika);
- NIE jest serwerem;
- dodatkowa kopia Oprogramowania jest wykorzystywana wyłącznie w celu umożliwienia użytkownikowi (lub pracownikowi użytkownika) wykonywania pracy z dala od normalego miejsca pracy;
- oryginał oraz dodatkowa kopia Oprogramowania są użytkowane wyłącznie przez tę samą osobę i w danym momencie użytkowana jest tylko jedna (1) z kopii oprogramowania;
Pobierz (pdf) - Instrukcja transferu licencji stanowiskowej
Użytkownicy wersji sieciowej oprogramowania firmy DATAflor mogą uzyskiwać dostęp do oprogramowania poprzez bezpieczną sieć Virtual Private Network ("VPN") pod warunkiem, ze:
- Dostęp przez VPN wykorzystywany jest wyłącznie w celu umożliwienia użytkownikowi (lub pracownikowi użytkownika) wykonywania pracy z dala od normalego miejsca pracy;
- maksymalna liczba jednoczesnych użytkowników nie przekroczy dozwolonej liczby użytkowników w ramach wykupionej licencji sieciowej;
- połączenie VPN jest bezpieczne i wykorzystuje nowoczesne mechanizmy szyfrowania i ochrony.
19. Posiadam program firmy DATAflor. Czy mogę sprzedać lub przenieść prawo własności do mojej licencji?
Firma DATAflor udziela użytkownikowi licencji na użytkowanie oprogramowania.
Licencja ta jest nieprzenoszalna. Oznacza to, że użytkownik nie może powielać oprogramowania, sprzedawać go ani w żaden inny sposób przenosić jego własności bez upoważnienia firmy DATAflor. Zasady zarządzania udzieloną licencją regulują otrzymane przy zakupie Ogólne Warunki Handlowe DATAflor.
20. Czy oprogramowanie CAD DATAflor działana na MAC OS?
Niestety systemy DATAflor nie funkcjonują na platformie MAC OS. Wspierane są tylko systemy Microsoft Windows.
21. W jaki sposób uzyskać wersje próbną oprogramowania DATAflor?
Należy wypełnić odpowiedni formularz na naszych stronach. Przy każdym produkcie znajduje się formularz do niego dedykowany. Wersje próbne oferują pełną funkcjonalność przez 30 dni i dystrubuowane są elektronicznie z serwera FTP. Instrukcja instalacji i parametry dostępu wysyłane są drogę elektroniczną w dokumencie PDF.
22. Czy można nabyć oddzielnie nakładkę do AutoCAD tylko do modelowania terenu?
Tak. Sam model terenu jest samodzielnym modułem który można używać niezależnie od systemów CADXPERT czy LANDXPERT.
23. Jakie są możliwości zakupu programu na raty?
Istnieje możliwość zakupu oprogramowania LANDXPERT na raty. Szczegóły znajdują się pod linkiem.
24. Czy jako klient który zakupił oprogramowanie DATAflor mam prawo używać logo DATAflor na materiałach swojej firmy?
Tak oczywiście można wykorzystywać logo DATAflor pod warunkiem stosowania poniższych zasad jego użycia.
Logo stanowi dla firmy DATAflor wyjątkowo cenną wartość. Jest ono wizualnym symbolem marki, jakości, historii i własności intelektualnej firmy DATAflor, dlatego też zdecydowanie chronimy je przed nieodpowiednim użyciem.
Logo firmy DATAflor zgodnie z wyjaśnionymi poniżej zasadami mogą używać klienci dystrybutora którzy zakupili oprogramowanie DATAflor i upoważnieni partnerzy biznesowi dystrybutora. Wszelkie używanie materiałów graficznych DATAflor niezgodnie z przedstawionymi zasadami jest surowo zabronione.
ZASADY I OGRANICZENIA DOTYCZĄCE UŻYWANIA LOGO
Logo można używać do promocji użytkownika oprogramowania lub partnera dystrybutora w Polsce na jego stronach internetowych i w jego materiałach reklamowych, do publikacji artykułu lub emitowanego materiału o firmie DATAflor AG bądź o określonym produkcie albo usłudze firmy DATAflor.
Logo nie można kopiować, rozpowszechniać ani używać bądź udostępniać go innym osobom online w celu skopiowania. Nie można rozpowszechniać logo w formie drukowanej bez zatwierdzenia układu w jakim zostanie zastosowane przez centrale DATAflor.
Znaki logo muszą być używane w takiej postaci, w jakiej zostały udostępnione przez firmę DATAflor, bez jakichkolwiek zmian, w tym między innymi zmian projektu lub koloru oraz usuwania słów, grafiki albo symboli. Znaków logo nie wolno animować ani zniekształcać pod względem perspektywy ani wyglądu.
Aby odpowiednio przedstawić logo, należy zachować odstęp minimalny pomiędzy logo a innymi elementami. Logo musi widnieć osobno i nie może być łączone z żadnym innym obiektem, w tym z innymi logo, grafiką, zdjęciami, słowami, sloganami, cyframi, elementami projektów ani symbolami.
W przypadku stwierdzenia niewłaściwego posługiwania się logiem DATAflor podejmuje odpowiednie kroki, mające na celu wyegzekwowanie poprawnego użycia swoich znaków, łącznie z zawieszeniem lub cofnięciem zgody na ich wykorzystywanie.
Pobierz logo - jpg, wymiary - 230x99 pikseli, rozdzielczość 96 dpi
25. W jakim formacie zapisywane są pliki wynikowe LANDXPERT
Program LANDXPERT w wersjach od 11 do 13 korzysta z formatu plików rysunku AutoCAD 2010 i do takiego formatu zapisuje domyślnie pliki wynikowe. LANDXPERT w obecnej wersji korzysta z formatu AutoCAD 2013.
26. Czy są jakieś niezgodności w formacie plików LANDXPERT a AutoCAD w wersji 2009 lub wcześniejszej? Czy wersje LANDXPERT są zgodne między sobą?
Program LANDXPERT w obecnej wersji korzysta z formatu plików rysunku AutoCAD 2013. Format plików rysunków AutoCAD 2013 nie jest zgodny z poprzednimi wydaniami. Program LANDXPERT może otworzyć rysunki z poprzednich wersji AutoCAD; jednakże, aby otworzyć pliki stworzone w wersji obecnej na landXpert 11 lub starszym, konieczne będzie zapisanie pliku w odpowiednim formacie poleceniem NZAPISZ. W poniższej tabeli przedstawiono formaty plików, których należy użyć w przypadku zapisywania na potrzeby poprzedniego wydania:
Format plików rysunków | Wydania używające formatu pliku |
---|---|
Rysunek programu AutoCAD 2013 | LANDXPERT AutoCAD 2013, AutoCAD 2014 |
Rysunek programu AutoCAD 2010 | landXpert 11, landXpert 12, landXpert 13, AutoCAD 2012, AutoCAD 2011, AutoCAD 2010 |
Rysunek programu AutoCAD 2007 | AutoCAD 2009, AutoCAD 2008, AutoCAD 2007 |
Rysunek programu AutoCAD 2004 | AutoCAD 2006, AutoCAD 2005, AutoCAD 2004 |
Rysunek programu AutoCAD 2000 | AutoCAD 2002, AutoCAD 2000i, AutoCAD 2000 |
Pomimo że LANDXPERT zapisuje rysunki do plików w formacie AutoCAD 2013 pliki te nie są zgodne ze sobą z punktu widzenia narzędzi DATAflor. Zasadą jest, że wersja wyższa LANDXPERT czyta pliki stworzone w wersji niższej ale nie odwrotnie. Na przykład jeżeli stworzymy rysunek w LANDXPERT, zapiszemy go a następnie otworzymy w landXpert 11, wszystkie elementy tworzone z użyciem narzędzi DATAflor nie będą edytowalne.